• box
Stacja Kutno
Stacja Kutno
Stacja Kutno
Stacja Kutno
Stacja Kutno
Stacja Kutno
Stacja Kutno
Stacja Kutno
Stacja Kutno
Stacja Kutno
Stacja Kutno
Stacja Kutno
Stacja Kutno
Stacja Kutno
Stacja Kutno - Jeremi PrzyboraStacja Kutno - Jeremi PrzyboraStacja Kutno - Jeremi PrzyboraStacja Kutno - Jeremi PrzyboraStacja Kutno - Jeremi PrzyboraStacja Kutno - Jeremi Przybora
Jeremi PrzyboraJeremi PrzyboraJeremi PrzyboraJeremi PrzyboraJeremi PrzyboraJeremi Przybora
Stacja Kutno - Jeremi PrzyboraStacja Kutno - Jeremi PrzyboraStacja Kutno - Jeremi PrzyboraStacja Kutno - Jeremi PrzyboraStacja Kutno - Jeremi PrzyboraStacja Kutno - Jeremi PrzyboraStacja Kutno - Jeremi PrzyboraStacja Kutno - Jeremi Przybora
Wechikuł CzasuWechikuł Czasu
Plakaty Stacja KutnoPlakaty Stacja Kutno
Plakaty Stacja Kutno
Jeremi Przybora


Wechikuł Czasu
Wechikuł Czasu




Patronat Honorowy


Partnerzy





Patronat medialny











Sponsorzy











Jeremi Przybora
szerokosc

Rad kilka dla potencjalnych uczestników konkursu

Po pierwsze DOBÓR REPERTUARU

Piosenki, które wybieracie do konkursu mogą być Waszą wygraną lub klęską. Zle dobrana piosenka to taka, która jest za trudna muzycznie, interpretacyjnie, która do Was nie pasuje emocjonalnie lub jest piosenką bardzo znaną, której pierwotna interpretacja ma silny wpływ na nasze wykonanie.

Dobrze dobrana piosenka ma opowiadać "Waszą historię", powinna być odzwierciedleniem wnętrza wykonawcy, jego wrażliwości, ciepła, poczucia humoru.

Przeczytajcie uważnie teksty Przybory, zobaczcie co Was w nich bawi, co wzrusza, o czym chcielibyście opowiedzieć publiczności. Później posłuchajcie nagrania, zobaczcie jak słowa te żyją z muzyką. A potem pomyślcie jak Wy chcecie to zaśpiewać.

Po drugie TEKST

Jeremi Przybora napisał wiele lirycznych i zabawnych tekstów do swojego Kabaretu Starszych Panów. Pamiętajcie jednak, że Mistrz pisał także polskie wersje pięknych francuskich piosenek (min. Aznavoura, Legranda, Preverta, Brassensa). Jego teksty, te nie z Kabaretu, śpiewają min. Edyta Geppert, Krystyna Janda, Maria Koterbska, Bogusław Mec czy Wojciech Gąsowski.

Tekst Przybory potrafi być też pułapką. Zaręczam Wam, że niewprawne ucho może mieć trudności z prawidłowym zrozumieniem części z nich. Pan Jeremi często używał słów i zwrotów, których już dziś, niestety, rzadko się używa. Dzięki niebanalnemu poczuciu humoru tworzył też zabawne i trudne zbitki językowe (np. "Tatka tka i matka tka,/a praczka czka/ i, czkając, tka!" czy "Gra barkarole w pergoli/Senne tremolo mandoli/Z falą swawoli gondola/Gondoliera Paola"). Dotrzyjcie do nich, a unikniecie problemów z ich zrozumieniem i poprawnym wykonaniem.

Jeremi Przybora często też poprawiał fragmenty już istniejących i znanych piosenek, zmieniał także ich tytuły. Niektóre z nich możecie znać w różnych wersjach i wariacjach. Jeśli macie wątpliwość co do poprawności wybranego tekstu polecamy naszą stronę internetową, na której prezentujemy ponad 240 tekstów jego autorstwa, i oczywiście książkę "Piosenki prawie wszystkie".

Niezrozumienie tekstu nie upoważnia Was jednak do tego, aby śpiewać słowa nie napisane przez Mistrza, a wstawione przez wykonawcę w miejsce nieczytelnego czy niepewnego fragmentu utworu. Co niestety zdarzało się w zeszłych latach...

Po trzecie MUZYKA

Nie idźcie na łatwiznę i unikajcie gotowych, dostępnych w Internecie półplaybacków. Są one zazwyczaj wierną kopią wcześniejszych wykonań. Co można zrobić z taką piosenką? Zaśpiewać jak Hania Banaszak czy Magda Umer? Po co? Te wykonania już znamy i cenimy, a konkurowanie z nimi jest bezsensowne.

My chcemy usłyszeć twój głos, twoją interpretację, także muzyczną. Znakomita większość twórczości Przybory to piosenki z muzyką Jerzego Wasowskiego, który uważany jest za mistrza w tej dziedzinie. Nie myśl więc o jej "poprawianiu", postaraj się znaleźć swój rytm, odpowiednia tonację i oczywiście instrumentację.

Po czwarte PRZYGOTOWANIE - INTERPRETACJA

Pamiętajcie, żeby nie zostawiać niczego na ostatnią chwilę. Im wcześniej zabierzecie się do nauki tekstu i melodii tym bardziej będziecie go pewni podczas występu. I nie zasłaniajcie się "świeżością wykonania". Trema może zaskoczyć nawet największego profesjonalistę.

Pracujcie z i nad tekstem jak najczęściej. Nauczcie się go na pamięć, jak wiersza i mówcie w różnych sytuacjach i okolicznościach, interpretuj na różne sposoby. Oswójcie się z tym słowami i frazami.

Ustalcie podmiot liryczny, adresata do którego będziecie śpiewać, zarysujcie emocje, znajdźcie punkt kulminacyjny i pointę. W tekście humorystycznym odpowiednio wydobądźcie dowcip słowny czy sytuacyjny.

"Stacja Kutno" jest konkursem na interpretację piosenek Przybory. Musicie utożsamić się z wybranymi tekstami i zaprezentować je tak, aby odbiorca uwierzył w Waszą "wersję zdarzeń". To wszystko składa się na interpretację czyli na sposób odtworzenia i wykonania utworu. Wykorzystajcie także fakt prezentacji dwu piosenek - skontrastujcie je - bądźcie liryczni i zabawni, smutni i radośni, zakochani i zdradzeni. W ten sposób możecie w pełni pokazać swoje umiejętności i możliwości. No, a jeśli jeszcze macie w sobie "to coś", co odróżnia Was od innych i przykuwa uwagę, możecie stanąć na linii Startu.

Po piąte WYSTĘP

To Wasze pięć minut, pamiętajcie, aby je dobrze wykorzystać!

Wyjdźcie pewni i skoncentrowani.

Myślcie na scenie. śpiewajcie tak, jakby wypowiadane słowa właśnie rodziły się w Waszej głowie, a Wasze emocje grały pod skórą. Niech ciało nie przeczy słowom tylko je wspiera. Pamiętajcie o kontakcie z publicznością, oczy potrafią powiedzieć więcej niż słowa.

Każda piosenka to mały spektakl, historia opowiedziana w trzy minuty. Pamiętajcie, że prezentujecie siebie poprzez piosenkę - bądźcie autentyczni i prawdziwi, tylko wtedy zyskacie publiczność. A przecież o to przede wszystkim chodzi.

No tak, jest jeszcze jury - na nich akurat nie mamy wpływu, ale Wy tak, stosując się do powyższych zaleceń.

Po szóste I JUŻ PO

Informuję lojalnie, że nie ma żadnego wzorca interpretacji piosenki - jednemu podoba się to, drugiemu tamto, a trzeciemu jeszcze coś innego. Werdykt jury jest wypadkową upodobań kilku osób, nie sposób więc zadowolić wszystkich. Dlatego zbytnie przywiązywanie uwagi do wyników nie jest wskazane. Starajcie się jednak czerpać jak najwięcej z uwag jurorów, ale nie róbcie niczego wbrew sobie.

Pamiętajcie, że konkurs niesie za sobą wygranych i tych, którzy dopiero wygrają. Nie myślcie więc o wygranej, ale o tym, że Wasz występ sprawił radość Wam i publiczności.

Trzymam za Was kciuki!
Krzysztof Ryzlak
Przybora
Newsletter Jeremiego Przybory
Newsletter Jeremiego Przybory
Krótko o festilwlu:

Cały czas pracujemy nad naszym „rozśpiewanym dzieckiem”. Chcemy zapraszać do Domu Kultury i naszego miasta jak najwięcej utalentowanych ludzi. Chcemy, aby śpiewali oni dla nas te piękne piosenki i abyśmy MY wszyscy, dzięki muzyce, odbyli „daleką podróż w nieznane”.
Newsletter Jeremiego Przybory

Newsletter Jeremiego Przybory
Newsletter Jeremiego Przybory
 
 
Newsletter Jeremiego Przybory
kotnakt
ul. Żółkiewskiego 4
99-302 Kutno
tel/fax: (0 24) 254 21 37

internet: www.stacjakutno.art.pl
email: festiwalstacjakutno@gmail.com
mapa strony

zapraszamy do galeriizapraszamy do galeriizapraszamy do galerii
 
Stacja Kutno - Jeremi Przybora
Kutnowski Dom Kultury, ul. Żółkiewskiego 4
tel./fax 24 254 21 37; e-mail: festiwalstacjakutno@gmail.com
Strona wykonana przez firmę Netstar
Stacja Kutno - Jeremi Przybora